"Wat doe je toch mooie dingen!", "Je bent zo supergoed bezig!", en "Ik krijg altijd energie van jou!". Mooi meegenomen al die complimenten natuurlijk. Te waarderen zeker.
En dan de persoonlijke berichten op de diverse socials:
"Kiki mag ik jou wat vragen?
"Kiki mag ik jou wat vragen?
"Mag ik een vertrouwelijke vraag bij jou wegleggen?"
"Ik zit ergens mee, mag ik jou mailen?"
"Ik zit ergens mee, mag ik jou mailen?"
"Wil je spreken tijdens ons evenement?"
"Kan ik je even bellen, want ik heb advies nodig."
"Kan ik je even bellen, want ik heb advies nodig."
"Hoe doe je dat allemaal, kunnen we even contacten?"
"Ik wil ook wel een keer in jouw podcast!"
"Ik wil ook wel een keer in jouw podcast!"
"Ik weet nog een mooie gast voor in jouw podcast!"
Ik begrijp het allemaal. Ik vind ook dat ik mooie dingen creëer en ik vind dat ik dankbaar werk doe als vertrouwenspersoon. Prachtig dat ik blijkbaar mensen raak met wat ik schrijf en met hetgeen ik de wereld instrooi via mijn Mooie Mensen® Podcast. Dat geeft me energie om vooral door te gaan.
Ik begrijp het allemaal. Ik vind ook dat ik mooie dingen creëer en ik vind dat ik dankbaar werk doe als vertrouwenspersoon. Prachtig dat ik blijkbaar mensen raak met wat ik schrijf en met hetgeen ik de wereld instrooi via mijn Mooie Mensen® Podcast. Dat geeft me energie om vooral door te gaan.
Maar ik vraag me wel eens af of mensen zich het volgende realiseren:
- dat ik een privéleven heb;
- dat ik ook weekenden en avonden heb;
- dat ik een zoon heb;
- dat ik familie en vrienden heb;
- dat ik een huis heb waarin af en toe schoongemaakt moet worden;
- dat er gekookt moet worden;
- dat daarvoor eerst boodschappen gedaan moet worden;
- dat ik een hond heb die regelmatig naar buiten moet;
- dat ik gemiddeld 500 mails per dag ontvang;
- dat ik gemiddeld 200 berichten via mijn socials ontvang;
- dat het soms voor mij als HSP (hoogsensitief persoon) heel fijn is om even niemand te spreken; en
- dat ik mijn telefoon niet altijd gelijk kan beantwoorden?
En o ja, ook niet onbelangrijk: dat er omzet gedraaid moet worden omdat ik nu eenmaal ondernemer ben.
Daarom hieronder een aantal vragen voor jou:
- Ik begrijp het als je ergens mee zit en iets wilt vragen of adviezen wilt, dat het makkelijk is om even een DM of een PB-tje te sturen. Zeker als het iets persoonlijks of vertrouwelijks is. Ik wil je gerust helpen, maar zou je dan eerst een persoonlijke afspraak willen maken? Of als je de middelen niet hebt, misschien een donatie willen doen aan mijn podcast? Of wellicht mijn boek willen bestellen? Want in die eye-opener staan ook tal van voorbeelden over manipulatie, narcisme en destructieve personen.
- Of als je net als anderen zaken met me wilt doen, zou je dan even het contactformulier in willen vullen op mijn website via deze link?
- Zoek je een spreker over manipulatie, machtsmisbruik, narcisme, psychopathie en hoe je je kunt wapenen tegen zulke destructieve personen? Zou je dan even serieus contact op willen nemen via ZijSpreekt of via deze link?
- Ik snap het volledig dat je in mijn podcast wilt komen en dat ik voor jou, jouw bedrijf, product of dienst zo megaveel promotie maak, maar is het dan erg veel moeite om even het contactformulier op mijn website in te vullen? Dan maak ik namelijk zo gauw mogelijk tijd om contact met je op te nemen.
Vind jij mijn podcasts nog steeds leuk? Waardeer jij mijn werk?
Laat dan je reactie achter op mijn YouTube-kanaal.
Voor jouw info:
Het maken van een podcast kost tijd. Ik verdiep me uitvoerig in degene met wie ik in gesprek ga. Dat doe ik door voorgesprekken te houden, informatie te verzamelen, zelf alles te monteren en te editen en vervolgens een grootse promotiecampagne opzet waarin mijn gast centraal staat. Daarnaast besteed ik ruimschoots aandacht aan mijn sponsors. In de podcast, op mijn website, op de socials, via mijn nieuwsbrieven en in mijn blogs. Dat is één van de redenen waarom ik altijd op zoek ben naar sponsors en donateurs. Want ik maak mijn podcasts gratis, zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn. Heb je niet zoveel te besteden (wat ik goed kan begrijpen in deze rare tijden)? Doe dan een donatie aan mijn podcast.
Het maken van een podcast kost tijd. Ik verdiep me uitvoerig in degene met wie ik in gesprek ga. Dat doe ik door voorgesprekken te houden, informatie te verzamelen, zelf alles te monteren en te editen en vervolgens een grootse promotiecampagne opzet waarin mijn gast centraal staat. Daarnaast besteed ik ruimschoots aandacht aan mijn sponsors. In de podcast, op mijn website, op de socials, via mijn nieuwsbrieven en in mijn blogs. Dat is één van de redenen waarom ik altijd op zoek ben naar sponsors en donateurs. Want ik maak mijn podcasts gratis, zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn. Heb je niet zoveel te besteden (wat ik goed kan begrijpen in deze rare tijden)? Doe dan een donatie aan mijn podcast.
Daarom spreek ik in mijn podcasts ook solo over manipulatie en over mijn werk als vertrouwenspersoon. Want mijn hart is er goed genoeg voor om iedereen te helpen, maar mensen helpen en anderen bijstaan is voor mij mijn werk [lees: mijn inkomen]. Ik kan gewoonweg niet iedereen gratis helpen.
Als je het niet erg vindt ... dan ga ik nu even naar buiten met de hond, zet mijn telefoon uit en ga weekend vieren op deze vrijdagmiddag. Ik FEACH® en dat kan ik voor jou ook doen. Maandag ben je de eerste, goed weekend!
Nothing is more important than yourself!
BeantwoordenVerwijderen